Teaser DATING KONTRAK!

16:31



Oleh: Kir@ Lee

Di ruang makan.

Q :       Anith…hari ni saya nak interview awak. Free tak?

A :       Interview apa pulak? Soal Anith penuh tanda tanya. Aku memandang Qhaliff. Begitu juga dengan Qhaliff turut membalas pandanganku.

Q :       Saya….saya…nak dating dengan awak! Awak kan dah setuju nak bercinta dengan saya selepas kahwin. Jadi, saya nak tuntut janji awak tu.

Qhaliff tersenyum manis ke arah Anith. Harapan Qhaliff supaya Anith tidak akan jual mahal dengannya lagi. Susah juga nak tackle isteri yang suka jual mahal ni. Tapi, kalau dalam perniagaan, urusan jual beli perlu ada tawar menawar. Begitu juga dengan perkahwinannya dengan Anith. Susah payah Qhaliff memujuk, akhirnya kahwin juga.

A :       Bila? Tak ingat la.

Giler aku tak ingat. Konfirm la aku ingat. Masa Qhaliff melamar aku, dia pernah tanya aku sama ada aku percaya tak cinta selepas kahwin? Aku bukan main asyik lagi terpesona dengan kata-kata Qhaliff. Apalagi..aku pun setuju la. Sebab tu la aku dah kahwin dengn dia sekarang.

……………………………………………….

Di ruang tamu…

Q : Ehem….sibuk ke?

A : Tak nampak ke? (Anith sudah ketawa terbahak-bahak menonton karoot komedia x)

Q : Gurau sikit je… ( Qhaliff ketawa)

Qhaliff mengambil tempat duduk di sebelah Anith. qhaliff berdehem sekali untuk mencuri perhatian daripada Anith. Ehem….sekali. Ehemmm…dua kali. Ehemmm…tiga kali. Alahai, Cik Puan Anith, memang suka jual mahal betul.

Qhaliff dengan beraninya menutup televisyen yang sedang ditonton oleh Anith.

A : Kenapa awak tutup tv tu? Soal Anith dengan nada geram.

Q : Cik Puan Anith sayang, awak masih ada hutang lima date dengan saya. So, hari ni saya nak awak bayar hutang tu. (gaya Qhaliff menyoal dah macam budak tadika pulak dengan riak muka yang buat-buat comel..bayangkan je)

Amboi! Bersayang-sayang pulak Encik Qhaliff seorang ni. Anith ligat berfikir. Ye ke? Aku ada hutang date dengan dia lima lagi ke? Patutlah lain macam je perangai dia hari ini. Anith tersenyum. Takpe…aku nak uji sikit dulu Encik Qhaliff ni.

A : Saya…saya…nak sambung tengok tv dulu. ( Anith ketawa kerana dapat mengenakan suaminya.)
Anith terus mencapai remote tv.

Q : Kalau macam tu…takpe la. Saya faham…” (Qhaliff buat muka sedih L )

Qhaliff mengambil tempat duduk agak berjauhan dengan Anith. Anith pelik. Apahal pulak Qhaliff hari ini. Biasanya dia pujuk aku semula. Ni terus mengalah je. Aik! Tak pernah-pernah dia buat macam ni. Takkan aku yang kena pujuk pulak? Terpaksalah mengalah, Anith.

Anith beralih ke tempat Qhaliff. Qhaliff masih lagi dengan muka yang masam. Merajuk.

A : Merajuk ke Encik Qhaliff? (Qhaliff diam. Mungkin kali ini dia perlu benar-benar merajuk untuk mendapat perhatian daripada isterinya yang seringkali jual mahal kepadanya.)

Aik! Dia tak nak layan aku ke? Takkan betul-betul dia merajuk. Aku ni mana ada bakat nak pujuk orang. Macamana ni? Fikir Anith. Fikirkan boleh! Ahah!!!

A : Encik Qhaliff, janganlah merajuk. Awak nak Cik Puan Anith buat apa untuk pujuk awak? ( ujar Anith dengan nada lemah lembut.) 

Qhaliff tersenyum kemenangan. Pandai juga mengalah isteri aku ni. Qhaliff terfikir idea nakal.

Q : Buat Gwiyomi version Cik Puan Anith! ( jawab Qhaliff tiba-tiba.) Membulat mata Anith. Mesti dah terpengaruh dengan iklan Anugerah Blockbuster. Anith tersenyum.

A : Saya dah tak larat…( Anith cuba mengajuk suara Nora Danish versi tak jadi)

Q : Gywiyomi version Cik Puan Anith.

A : Saya dah tak larat…( Qhaliff sudah tersenyum melihat kerenah isterinya. Ada bakat raja lawak juga rupanya.)

Q : Gywiyomi version Cik Puan Anith ( sekali lagi ujar Qhaliff )

A : Yelah…yelah…khas untuk Encik Qhaliff seorang saja.

P/S : Dah nak habis taip DK....hihihi...enjoy this tease :)

You Might Also Like

0 comments

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images