Part II MR HUBBY DAN MS HONEY

22:50



PART II
      Sebulan sudah berlalu. Lea Aryana kini sudah secara rasmi menjadi teman wanita kepada Danish Aryan sebulan yang lalu. Dia ingat lagi ketika itu Danish Aryan mengumumkan kepada kedua-dua keluarga tentang hubungan mereka. Mulanya mereka semua agak terkejut namun mereka semua akhirnya menerima dengan gembira. Macam-macam reaksi ada.
      Itu pandangan mereka! Pandangan aku siapa nak kira? Hisy…bencinya menghadap Danish Aryan ni! Dasar pembuli. Depan mak bapak aku, baik tahap giler..tapi bila dengan aku semuanya totally fake! Siap berhoney- honey pulak!
      Telefon bimbitku berbunyi. Ada mesej masuk.
Danish Aryan : Jom keluar. Siap dalam lima minit. Aku nak makan.
Zas!!! Dia ingat aku ni siapa? Robot? Suka hati dia je nak arah aku siap dalam lima minit. Nak ajak orang pun macam nak pergi tengok gusti! Hisy…benci! Kalau aku tak ikut, aku tahu alasan apa dia nak ugut aku. “Ingat! Awak ada hutang dengan saya.”
Lea Aryana : Eeeee….menyusahkan betul!
Balasku dengan geram. Biar dia tahu perasaan aku sekarang.
Danish Aryan : Suka hati aku la! Cepat siap sebelum aku datang!!!
Amboi! Tanda seru sampai tiga sekali dia tulis. Mengada-ngada! Dahlah paksa orang!
Lea Aryana : Stop text me! Aku nak bersiap!
Selepas itu, tiada lagi bunyi mesej yang sampai. Aku segera berlari menuju ke bilik air untuk membersihkan diri secepat yang boleh. Tak guna betul! Belum sempat aku keluar dari bilik air, hon kereta dari luar rumah dibunyikan bertalu-talu. Argh!! Gila betul dia ni! Memang nak kena dia ni!
Aku segera keluar dari bilik air lalu mencari pakaian yang sesuai. Maxi dress labuh yang memang berlengan panjang aku rembat. Shawl aku lilit sesuka hati kerana tertekan dengan bunyi hon dari luar rumah sewaku. Tak guna! Malas hendak mengenakan mekap, aku terus berlari menuruni tangga menuju ke pintu. Lantas, aku mengunci pintu rumah dan pintu pagar rumah.
“Lambat lima belas minit!” ujarnya sambil memandang jam tangannya. Aku hanya menjeling tajam.
“Siapa suruh kau datang awal! Padan muka!” balasku.
“Aku punya suka la nak datang awal ke tidak! Dah, pakai safety belt atau kau nak aku pakaikan?” sinis bunyinya. Tak habis-habis dengan perangai membulinya. Danish Aryan mula mengubah kedudukan ke arahku. Tangannya seperti hendak mencapai tali pinggang keledar di bahagian kerusiku.
Stop!! Aku boleh pakai sendiri la. Cepatlah jalan!”
Danish Aryan tersenyum. Aku pun tak tahu sebabnya kenapa dia suka senyum bila aku naik marah.
Sepanjang perjalanan, aku lebih banyak berdiam diri. Malas hendak melayan perangai sakit jiwa Danish Aryan ni. Kenapalah keluarga aku beria-ia sangat suka dia? Lepas tu siap suruh masuk meminang pulak! Huh..memang berapi telinga aku masa tu. Dia pulak boleh siap buat muka selamba pulak masa tu. Geramnya! Sampai sekarang tudung hijau tu aku simpan di almari sahaja.
Let me explain, the vision in my brain
Close my lids and see you, then I get an eye strain
Then the migraine, as I enchain my melody
Me spend the week like my name is Jake Sully
I could be the kid and you can be karate
You could be my Angie and I could be your Brad Pitt
Fill me up like a cup poured in the coffee
I don’t really mind just know that you got me
About not too long ago, I woke up feeling kind of blue (So I)
Picked up my phone and I decided that I hit up you (So then)
We talked for a little while, ask me if I could roll through (So we)
Met up, got food, and we spent time till the night was through
(Can I) call you my own, and can I call you my lover
Call you my one and only girl
(Can I) call you my everything, call you my baby
You’re the only one who runs my world
(Can I) call you my own, and can I call you my lover
Call you my one and only girl
(Can I) call you my everything, call you my baby
You’re the only one who runs my world
I remember this night we had, outside on the grass us two (We were)
Gazin’ at stars who smiled as my eyes only turned towards you (I knew)
There was no one else I needed and my love’s never felt this way (I wasn’t)
Too sure if you would mind I was nervous but I had to say
(Can I) call you my own, and can I call you my lover
Call you my one and only girl
(Can I) call you my everything, call you my baby
You’re the only one who runs my world
Girl can I, call you mine, you and me, happily, by my side
Through day and night, let it be known, that you’re my own
Girl can I, call you mine, you and me, happily, by my side
Through day and night, let it be known, that you’re my own
(Can I) call you my own, and can I call you my lover
Call you my one and only girl
(Can I) call you my everything, call you my baby
You’re the only one who runs my world
Lagu Call You Mine nyanyian Jeff Bernat sedang diputarkan di dalam radio kereta. Masa-masa begini pulak radio ni putarkan lagu jiwang. Tapi bukan aku yang berhati jiwang tapi sebaliknya Danish Aryan yang kini sedang bernyanyi-nyanyi riang. Geli geleman pulak aku dengar. Tiba-tiba je nak menyanyi! Apa hal! Nak masuk AF ke? Ceh..perasan! Konfirm tak lepas stage!
Kereta Porche Cayenne putih masuk ke dalam memakirkan di depan Hotel Grand Dorsett. Hisy..bajet mahal! Nak makan lunch pun dekat hotel! Cubalah makan kat restoran biasa je. Kedai Mamak pun ok jugak! Boleh aku makan roti canai. Tak juga terbang duit aku beratus-ratus nak makan kat sini.
“Jom!” ajaknya dingin.
Aku memang dah biasa dengan muka ketatnya selama sebulan ini. Jarang sekali hendak tengok dia senyum apalagi ketawa. Kalau dapat tengok dia senyum tu pun, tak tahu senyuman tu ikhlas atau senyum kambing! Embekk…embekk..
Aku dan Danish Aryan melangkah masuk ke dalam Hotel Grand Dorsett lalu menuju ke restorannya. Tak sangka pulak ramai orang lunch kat sini. Oh..patutlah. Hujung bulan, maknanya gaji baru masuk daa.
Aku hanya mengikut langkah Danish Aryan menuju ke meja yang sudah siap ditempahnya. Kenapa la dia jalan laju sangat! Suka sangat tinggalkan aku di belakang dan akibatnya….
“Maaf…saya tak sengaja.” Bahuku dilanggar secara tidak sengaja oleh seseorang. Dan dia ialah…lelaki yang aku minat semasa zaman sekolah walaupun aku dah tahu masa tu dia dah ada teman wanita. Aku masih ingat lagi wajah itu yang kini semakin bertambah kacak. OMG!! My face is blushing right now!
“Awak Lea kan?” soalnya. Aku masih terkaku kerana berdepannya. Malu pun ada juga.
“Ermm..ya..”
Remember me? Saya Syed Airil. Awak Lea Aryana kan?” soalnya ramah.
      “Awak ingat nama saya?” Aduh! Soalan apa pulak aku tanya tu? Macam soalan gedik je bunyinya. Macam bunyi mengurat pun ada jugak! Oh no! Jatuhlah saham aku di depan dia. Harap dia tak fikir macam yang aku fikir ni!
      Syed Airil tersenyum melihat wajah Lea Aryana. Tak sangka pulak dia dapat bertemu dengan Lea Aryana. Dia tahu bahawa Lea Aryana meminatinya sejak zaman sekolah dulu tapi sayangnya sewaktu itu dia sudah mempunyai kekasih hati. Namun, pertemuannya hari ini bagai membuka hatinya untuk mengenali Lea Aryana dengan lebih dekat lagi. Apakah dia sudah berpunya? soal hati Syed Airil.
      Kedua-duanya saling memandang sambil tersipu-sipu malu. Danish Aryan yang sedang memerhatikan pasangan itu sudah berapi-rapi matanya. Danish Aryan memikirkan idea nakalnya.
      Honey! Awak buat apa tu? Lama Bi tunggu honey.” Satu suara yang sangat aku kenali sudah datang menghampiri aku. Kenapalah masa ni datang pulak watak antagonis dalam kisah aku dan watak itu untuk dia, Danish Aryan. Sengaja nak merosakkan pertemuan aku dengan Syed Airil.
      Honey...who’s this guy?” soalnya manja. Hisy…bermulalah lakonan dia menjadi lelaki idaman Malaya. Senyuman yang seksi dan pandangan menggoda dihadiahkan kepada Lea Aryana yang sepertinya terkebil-kebil memandangnya.
      “Saya Syed Airil. Rakan sekolah Lea dulu.” Syed Airil mengenalkan dirinya walaupun dia agak terkejut dengan kehadiran seorang lelaki yang tiba-tiba memanggil Lea Ayana, honey. Barangkali suaminya?
      “Oh..Syed Airil. Nice to meet you. Saya Danish Aryan, bakal suami Lea Aryana.” Jawab Danish Aryana selamba.
      What? Bakal suami! Wah…suka hati dia je nak gelarkan diri sebagai bakal suami aku! Habis tu, macamana dengan Syed Airil aku? Aku baru nak tanya tentang hubungan dia dengan kekasih dia dulu tu? Mereka dah kahwin ke? Kalau tak, aku nak masuk line? Amboi! Mengada-ngada kau Lea Aryana!
      Danish Aryan yang berdiri di sisiku hanya tersenyum sinis memandangku. Aku hanya memandangnya dengan perasaan geram dan bertambah geram kerana sesuka hati berkata begitu kepada Syed Airil.
      “Oh..tahniah Lea. Saya doakan awak bahagia dengan bakal suami awak.” Ucap Syed Airil ikhlas walaupun dalam hati ada sedikit perasaan kecewa.
      Danish Aryan tersenyum kemenangan.
      “Ermm….terima kasih, Airil. Macamana awak dengan Natasha?’ wajah Syed Airil berubah.
      “Kami tiada jodoh, Lea. Ok la. Saya ada hal. Saya minta diri dulu la ya. Assalamualaikum.” Syed Airil berlalu pergi. Aku nampak raut wajah yang kelihatan kecewa. Apakah dia kecewa sebab aku? Hisy..apa yang aku merepek ni! Dia kecewa sebab Natasha la!
      “Ermmm!” Danish Aryan sengaja berdehem di tepi telingaku.
      “Hisy…kau ni kenapa ah? Sibuk je!”
      “Aik! Kau tu kan honey aku! Mestilah aku sibuk! Cepatlah..aku dah lapar ni. Tak payah la kau nak tengok dia pergi. Tengok aku kan senang. Lagi hansem dari lelaki bermata empat tu!”
      “Cepatlah!” Aku menghentakkan kaki tanda protes dengan sikapnya. Lalu mengikutnya menuju ke meja kami. Sikit-sikit nak ugut aku ‘honey’ dia!
      Suasana makan tengah hari yang paling bosan sedunia aku pernah rasa. Serius!
      “Makanlah cepat.”
      “Aku nak tanya kau! Sampai bila aku dan kau perlu berlakon sebagai kekasih? Aku rasa tempoh sebulan tu cukup untuk kita berlakon. Apa kata kita putuskan hubungan ni? Kau jangan risau soal ibu bapa aku. Pandailah aku beri alasan pada mereka. Aku rasa lebih baik kau cari orang lain untuk jadi kekasih kau.”
      Garpu dan sudu diletak kasar di atas meja. Nasib baik orang ramai kurang perasan dengan kami berdua kerana kedudukan meja kami yang agak terselindung. Danish Aryan bingkas berdiri lalu meninggalkan aku sendirian di meja.
      Aik! Marah ke? Aku cakap yang salah ke? Betul la apa yang aku cakap tu. Takkan la sampai bila-bila dia nak aku berlakon dengan dia sebagai kekasih? Nanti lambat laun terbongkar rahsia kami. Tanpa mereka berdua sedar, seseorang sedang ketawa meraikan kemenangannya.
      “Memang aku dah agak! Antara mereka berdua memang tak ada hubungan. Selama ni mereka tipu semua orang. Aku takkan biarkan peluang keemasan ini terlepas dengan sia-sia.”
      Damia terasa puas sekali apabila usahanya selama sebulan kini membuahkan hasil. Selama sebulan dia mengintip hubungan Danish Aryan dengan Lea Aryana.
…………………………………….
      Danish Aryan menghempaskan pintu bilik tidurnya dengan kuat. Hatinya sakit sekali apabila mendengar ayat yang diluahkan oleh Lea Aryana tadi. Hisy..dia ni lembap betul! Tak boleh ke dia fikir yang aku ni ada perasaan kat dia! Dia tak nampak ke yang aku ni dah jatuh cinta pada dia!
      “Kenapa dengan anak awak tu?” ujar Datuk Sri Dani Aryan.
      “Orang tengah hangat bercinta la katakan. Bergaduh kut?” jawab Datin Sri Marina.
      “Macam-macam betul perangai anak bujang kamu tu. Cuba nasihatkan sikit. Dalam hubungan bercinta ni, kena ada sifat sabar dan penyayang. Bukannya serius sahaja dua puluh empat jam. Tension la Lea nanti. Tu nasib baik si Lea tu jenis yang sabar dengan perangai anak cerewet kamu tu. Kalau dia tinggalkan macamana?”
      “Hish…abang ni ke situ pulak. Tak baik doakan yang buruk macam tu pada anak kita. Biasalah darah muda. Kita dulu-dulu pun begitu juga.”
      “Pergilah pujuk anak kamu tu.”
      “Yelah.”
      Datin Sri Marina berlalu menuju ke bilik anak bujangnya itu.
      “Boleh mama masuk?”
      “Pintu tak kunci!”
Datin Sri Marina pelik melihat anak lelakinya yang sudah berselubung dengan gebar yang menutupi seluruh badannya. Ada-ada saja Danish Aryan ni.
“Bangun! Mama nak cakap sikit ni.” Datin Sri Marina sempat menampar punggung anaknya itu untuk mengejutkannya.
Ouchh!” Danish Aryan menggosok punggungnya yang ditampar oleh mamanya.
“ Kenapa mama pukul Danny?”
“Kamu tu yang kenapa? Kenapa hempas pintu macam tu tadi? Gaduh dengan Lea ke?”
Aik! Macamana mama tahu aku gaduh dengan Lea? Lea report kat mama ke? Tak mungkin! Dia tu nampak je macam berani tapi tak pun. Hujan lebat diluar menyebabkan bilik Danish Aryan terasa lebih dingin. Danish Aryan menarik gebar menutupi badannya.
“Jawablah soalan mama ni. Kamu gaduh dengan Lea ke?”
“Dia yang mula dulu..”
“Eh! Kamu ni macam budak-budak pulak. Gaduh pasal apa ni?”
Danish Aryan berfikir dulu. Takkan la dia nak ceritakan tentang perkara yang disebutkan oleh Lea tadi. Nanti habislah pecah rahsia aku yang selama ini aku dan Lea  cuma berlakon sebagai pasangan bercinta. Apa aku nak beri alasan ya?
“Danny!”panggil mama.
“Tadi ada kawan lama Lea tegur dia. Danny rasa dia tu ada hati dengan Lea.”
“Oh…ini kes cemburulah ni. Mama fikir apa la tadi. Cubalah matang sikit. Setakat tegur tu takde apa sangat. Danny ni aje yang terlebih cemburu. Kalau macam tu, cepat-cepatlah masuk meminang si Lea tu. Kamu kan dah lama bercinta.”
Danish Aryan tersenyum penuh muslihat. Betul jugak! Kenapa aku tak terfikir pasal benda tu.  Kalau aku masuk meminang, Lea dah tak boleh buat apa-apa. Dalam hati, Danish Aryan sudah menanam tekad untuk memasuk meminang Lea.
……………………………
      Sudah dua hari tiada gangguan deringan telefon mahupun bunyi mesej padaku. Terasa dunia ini begitu aman sekali. Agaknya apa yang aku cakap dua hari lepas tu mungkin menyedarkan Danish Aryan yang bongkak tu!
      “Uhuk! Uhuk!” peningnya kepala aku ni.
Sebab dialah, aku jadi demam. Dua hari aku MC tak datang kerja. Dua hari lepas, semasa dia tinggalkan aku, hujan turun dengan lebat sekali. Dahlah dia tinggalkan aku macam orang bodoh menunggu sampai ke petang. Aku fikir dia mungkin akan berpatah balik tapi jauh dari panggang! Memang tak ada langsung batang hidung dia nak berpatah balik ambil aku semula. Tup tup aku keluar dari hotel, hujan pulak bukan main lebat. Nak tak nak terpaksa aku redah hujan yang lebat.
      Tiba-tiba telefon ku berdering. Mintak-mintak janganlah Danish Aryan yang telefon. Aku merenung skrin telefonku.
      “Assalamualaikum, Mum…my.”
      “Waalaikumsalam, Lea. Kenapa suara kamu macam tak sihat tu?”
      “Ermm..Lea demam sikit je. Uhuk! Uhuk!” aku batuk di hujung talian.
      “Ni yang buat Mummy risau ni. Bila demam ni?”
      “Dua hari dah..takpe la tak lama lagi nak baik la ni.”
      “Lea, dah pergi klinik? Dah makan ubat?”
      Aku diam. Dua hari aku cuma duduk terperap di rumah. Klinik memang pantang bagi aku nak ke sana. Sebab aku tak suka bau klinik nak nak lagi bau hospital. Memang aku rasa macam nak muntah saja.
      “Ni diam sahaja…memang Mummy tahu Lea tak pergikan? Susah la macam ni Lea. Mummy nak juga kamu jumpa doktor supaya periksa kamu. Danish dah tahu ke Lea demam ni?”
      Aduh! Ini yang tak syok bila melibatkan nama Danish Aryan! Aku bukan dalam mood okay nak jumpa dia sekarang ni! Aku nak lancarkan perang dingin dengan dia!
      “Mummy letak telefon dulu. Lea diam macam tu, memang Lea tak beritahu Danish lagi kan? Biar Mummy call Danny dulu. Assalamualaikum.”
      Ala…mummy dah letak telefon pulak! Hisy...ni yang aku malas ni nak jumpa dia. Dahlah tinggalkan aku seorang diri hari tu! Sentap tak tentu pasal.
      Baru sahaja aku hendak melelapkan mata, tiba-tiba bunyi hon kereta berbunyi  dari luar. Sudah ku agak. Cepat betul dia ni datang! Tapi kepala aku memang serius sakit sangat. Aku memang tak larat nak bangun sekarang ni.
      Telefon bimbitku berdering sekali lagi.
Danish Aryan :      Hello! Lea. Cepat turun. Aku hantar kau ke klinik sekarang.
Lea Aryana :   Tak payah. Aku dah okay.
Malasnya aku nak turun. Takut aku jatuh tangga pulak.
Danish Aryan :            Jangan degil boleh tak! Cepat turun atau kau nak aku masuk ke dalam angkat kau!
Eeee…dia ni tak boleh cakap baik-baik ke dengan aku! Buat aku sakit hati betul la! Aku dahlah sakit. Rasa macam nak menangis je bila kena marah. Aku terpaksa gagahkan diri untuk bangun. Cardigan yang sedia tergantung terus ku capai untuk menutup lenganku yang terdedah kerana memakai baju t-shirtt yang berlengan pendek. Aku menuruni anak tangga rumahku perlahan-lahan.
Sebaik sahaja aku keluar dari rumah, Danish Aryan bergegas mendapatkan aku lalu memapah aku masuk ke dalam keretanya. Aku hanya diam.
“Kanapa kau tak beritahu aku yang kau demam? Kau ni sengaja nak susahkan aku kan!” ujarnya kasar.
Tanpa dapat kutahan, air mata terus mengalir laju. Akhirnya aku menangis semahu-mahunya tanpa menghiraukan pandangan Danish Aryan. Danish Aryan serba salah melihat tangisan Lea. Dia tidak bermaksud untuk berkata begitu cuma dia risau akan keadaannya.
“Dahlah! Jangan nak menangis lagi.” Pujuknya acuh tak acuh.
“Aku demam sebab kau tinggalkan aku dua hari yang lalu! Aku tunggu kau macam orang bodoh! Aku harap sangat kau akan datang semula ambil aku!” luahku. Biarlah dia tahu isi hatiku sekarang.
Danish Aryan terkesima. Lea Aryana menunggunya. Dia tahu dua hari yang lepas dia bertindak bodoh dengan meninggalkan Lea Aryana sendirian di hotel dan hujan lebat pulak turun masa itu. Argh! Kalau tak disebabkan rasa kecil hatinya dengan Lea Aryana hari itu, mungkin dia takkan demam. Ini semua salah aku!
Aku menangis teresak-esak seperti budak kecil yang dimarah ibunya.
“Aku minta maaf sebab aku, kau demam. Aku bukannya marah kau saja-saja tapi aku risaukan kau. Kau dahlah duduk seorang diri di rumah sewa tu. Kalau jadi apa-apa kan susah! Jangan menangis lagi, ya. Kita pergi klinik sekarang.” Pujuk Danish Aryan.
“Betul ni kau tak marah aku?” soalku masih teresak-esak.
“Ya..itu cuma marah-marah sayang je. Pakai seat belt tu. Kalau kau terus sakit, aku yang susah hati.” ujarnya lembut.
Macam bermimpi pulak. Dia kata marah-marah sayang? Maksud dia?
      Sebaik sahaja dari klinik, Danish Aryan menghantar aku pulang semula. Tiba-tiba pulak hati ini bersalji-salji kerana menerima layanan mesra dari Danish Aryan. Sungguh aku terharu. Barulah aku tahu sekarang, Danish Aryan ni nampak sahaja dari luar macam serius tapi di dalamnya dia seorang yang sangat prihatin. Aku rasa kan…aku dah jatuh hati pada dia? Tapi...dia? Mana mungkin dia suka aku! Aku cuma kekasih lakonannya saja. Bila-bila masa sahaja hubungan kami berdua akan terputus.
      “Ok..dah sampai. Banyakkan rehat. Jangan lupa makan ubat ikut waktu. Ingat!” arahnya lagak seorang doktor. Aku hanya mengangguk.
      Belum sempat aku membuka pintu kereta, lenganku ditahan oleh Danish Aryan.
      “Ermm..Lea, kita kahwin?”
      Mataku membulat kerana terkejut dengan apa yang baru sahaja aku dengar. Jantungku berdegup dengan laju sekali kerana berdebar-debar. Dia sedang melamar aku ke?
      “Errr…” aku tercengang.
      “Takpe. Kau fikirlah dulu. Ok. Jangan lupa makan ubat.” Pesannya sekali lagi. Aku segera membuka pintu kereta untuk keluar. Danish Aryan berlalu pergi. Aku masih lagi rasa terkejut dengan lamarannya yang berlaku pantas sekali lebih-lebih lagi di dalam kereta. Sungguh aku tak pernah membayangkan selama ini. Dia suka aku ke? Tapi kalau dia suka aku kenapa dia tak luahkan perasaan dia? Tiba-tiba je nak ajak aku kahwin.
………………………………
      Danish Aryan ada menghubungi aku bahawa dia terpaksa ke Canada selama seminggu kerana projek di sana mengalami masalah dan memerlukan dia sebagai jurutera yang lebih pakar. Dan dia juga berpesan kepada aku tentang lamarannya hari itu. Tapi aku masih belum memberi kata putus lagi.
      Entah kenapa rasa rindu pulak aku hendak mendengar suaranya yang kuat membebel padaku. Walaupun dia selalu marah aku, tapi aku tak ambil hati sangat. Sebab aku rasa aku memang benar-benar dah jatuh cinta dia dan bukan setakat jatuh hati saja. Aku janji aku akan luahkan perasaan aku selepas dia balik ke Malaysia.
      Bunyi hon dari luar rumah mengejutkan aku. Siapa pulak tu? Takkan lah dia dah balik? Baru tiga hari dia berangkat. Aku menuju ke pintu rumahku untuk melihat gerangan yang membunyikan hon di depan rumahku.
      Kereta BMW 6 Series terparkir di depan pagar rumahku. Aku segera keluar untuk membuka pintu pagar.
      “Hoi! Perempuan. Aku dah tahu belang kau! Selama ni kau tipu seluruh keluarga kami yang kau dan Abang Danish bercinta! Kau diupah oleh Abang Danish supaya jadi kekasih dia untuk elakkan dari aku kan!” jerkah Damia. Aku ingat lagi dia. Dia perempuan yang berada di rumah Danish ketika rumah terbuka keluarga Danish.
      “Betul ke apa yang Damia cakap tu, Lea?” tiba-tiba seorang wanita tua keluar dari kereta. Aku terkejut. Mama Danish!
      “Err..”
      “Kau diam maknanya betul la kan! Dasar perempuan tak tahu malu! Kau cuma nak duit Abang Danish saja kan! Berani kau tipu kami semua!” jerit Damia.
      Baru dia terasa puas kerana dapat menghamburkan kemarahannya selama ini. Sudah lama dia memendam perasaan pada Abang Danish namun kerana kehadiran Lea Aryana, hancur berkecai impiannya untuk mengahwini Abang Danish.
      “Mama tak sangka Lea macam ni orangnya! Kalau begitu, mama nak kamu putuskan hubungan kamu dengan Danish. Jangan pernah jumpa dia lagi! Kalau tidak, perkara ni mama akan sampaikan pada keluarga Lea.” Ujar Puan Sri Marina.
      Puan Sri Marina tidak menyangka Lea Aryana seorang perempuan yang suka mengambil kesempatan lebih-lebih lagi terhadap anaknya. Fikirnya Lea Aryana merupakan calon terbaik untuk menjadi isteri kepada Danish. Kecewa sungguh hatinya.
      “Mama…Lea minta maaf. Lea tak ada maksud nak buat macam tu. Lea sayangkan Danish, mama.” Rayuku pada mama Danish namun bahuku ditolak kasar oleh Damia sehingga aku jatuh tersembam ke bawah.
      “Lea!!!” panggil satu suara. Kami bertiga berpaling mencari pemilik suara itu. Aku terkejut sekali. Apa Abang Luqman buat di sini? Sudah berapa lama dia di sini?
      “Mari kita pergi.” Ucap Puan Sri Marina kepada Damia. Mereka berlalu pergi.
      “Lea! Kenapa boleh jadi macam ni? Mari, abang papah masuk ke dalam.” Luqman memapah adik perempuannya masuk ke dalam rumah.
      Rasa sakit hati dan marah kini bercampur di dalam hati Luqman. Bukannya dia tidak nampak kejadian tadi malah dia menyaksikannya dari awal.
      “Duduk sini kejap. Biar abang bersihkan luka di kaki tu.”
      Luqman segera ke dapur mencari kotak kecemasan untuk mengubati luka di kaki adiknya. Aku hanya menangis dan menangis. Bila aku sudah mula sayangkan dia, perkara ini pula terjadi? Danish, saya rindu awak.
      “Mari, abang tengok kaki tu? Dah luka. Ni kalau mummy tau ni, susah hati dia.”
      Aku masih lagi menangis tapi tidak seperti tadi. Aku hanya membiarkan abang merawat luka di kakiku. Tapi aku hairan kenapa sampai sekarang abang belum bertanyakan tentang kejadian tadi kepadaku. Apakah aku yang perlu menceritakan kisah sebenarnya?
      “Ok..dah siap. Honey rehat dulu. Abang nak keluar sekejap nak masukkan kereta abang tu ke dalam.”
      “Abang…kenapa abang tak nak tanya honey pasal hal tadi? Abang marah honey ke? Kalau abang nak marah, abang marah la. Honey memang patut pun kena marah. Semua orang marah dengan honey.” Luahku sedih. Sekali lagi tangisku mengalir laju. Aku menutup mukaku.
      Abang Luq memeluk aku. Dia mengusap belakangku untuk memberi ketenangan kepadaku.
      “Abang tahu honey buat macam tu pasti ada sebab kan? Abang kenal dengan adik abang yang manis ni. Sebab tu abang tak nak tanya. Tapi kalau honey nak cerita, abang sedia dengar.”
      Luqman duduk di sisi adiknya sambil memeluk bahu adiknya. Lea masih lagi menangis teresak-esak.
      “Sebenarnya…honey terpaksa berlakon dengan Danish sebagai kekasih dia sebab honey buat sesuatu pada Danish. Sebelum honey balik kampung semasa malam raya tu, honey keluar shopping di butik. Honey nak beli tudung untuk mummy. Masa honey dah jumpa tudung yang honey nak, tiba-tiba Danish pun nak tudung yang sama. Dia tak nak mengalah. Jadi pekerja butik tu datang dan dia ingat kami ni pasangan suami isteri. Jadi dia suruh saya try tudung tu tapi saya terus bawa tudung tu keluar dari butik. Danish terpaksa bayar RM150 untuk tudung tu. Sebab tu la dia ugut honey supaya menyamar jadi kekasih dia kalau tak nak perbuatan honey ni diketahui oleh mummy dan abah.”
      “Abang dah faham sekarang. Tapi memang tindakan honey tu salah. Honey tak boleh buat macam tu lain kali. Jadi, honey dah bayar ke?”
      “Dah…tapi Danish masih lagi nak teruskan juga sebab dia tak suka Damia.”
      “Tapi abang tak suka Danish buat macam ni pada honey walaupun dia tu kawan abang! Sebab dia, honey jadi macam ni. Abang rasa memang honey kena putuskan hubungan honey dengan Danish. Korang pun bukannya suka sama sukakan?”
      “Tak abang. Honey dah mula sukakan dan sayangkan Danish walaupun honey belum luahkan lagi pada dia. Sebenarnya…Danish ada melamar honey tiga hari yang lalu.”
      “Melamar? Danish tu betul-betul sukakan kamu ke? Atau dia cuma nak elakkan diri daripada si Damia tu!” Aku diam. Ada betulnya kata abang. Danish tak pernah meluahkan isi hatinya kepadaku tetapi tiba-tiba pula hendak melamarku.
      Honey…naik atas dulu la, ya. Honey pening, nak rehat.”
………………………………….
      Abang Luqman sudah memberi amaran kepadaku. Katanya kalau Danish ada menghubungi aku, jangan jawab. Sekali-sekala, Danish tu perlu diajar. Kalau nak elakkan diri dari Damia tu pun bukan ini jalannya. Danish perlu berani tampil ke depan untuk memberitahu kedua orang tuanya.
      Rindunya aku pada dia. Sudah semingu berlalu. Memang Danish ada menghubungi aku tapi sekalipun aku tidak menjawabnya kerana mengikut pesanan Abang Luq.
      Bosannya. Lebih baik aku tenangkan diri aku dengan pergi keluar jalan-jalan. Sekurang-kurangnya, aku boleh lepaskan masalah aku.
      Hari ni saja aku nak mencuci mata di Pavillion. Bukan selalu nak pergi ke sini. Aku melangkah masuk ke dalam Pavillion. Ramai sekali anak-anak remaja yang melepak di sini.
      “Lea! Lea!” panggil satu suara. Aku menoleh mencari suara itu.
      Syed Airil. Apa dia buat kat sini? Syed Airil tersenyum kepada Lea Aryana. Dia tidak menyangka akan bertemu dengan Lea Aryana di sini. Gembira sekali dia.
      “Hai, Lea. Seorang je ke?”
      “Ehmm..hai. Ya..seorang je. Nak lepaskan stress!” ujarku.
      “Kenapa stress pulak? Gaduh dengan bakal hubby ke?” usik Syed Airil. Walaupun sekadar usikan namun di hati dia masih menaruh perasaan kepada Lea Aryana.
      “Awak dah lama kat sini ke?” sengaja aku mengubah topik perbualan.
      “Hemm..baru je sampai jugak. Tu yang nampak awak baru masuk sini. Tak sangka kita dapat jumpa semula.” Ramah sekali bunyinya dari Syed Airil. Kenapa la aku tak bertemu awal dengan Syed Airil?
      “Kalau macam tu, apa kata kita window shopping?” cadangku. Bagus juga ada Syed Airil. Sekurang-kurangnya bolehlah aku dapat lepasakan tekanan.
      “Boleh ke kita berdua je? Takut pulak bakal hubby awak cemburu?” Sekali lagi Syed Airil cuba memancing soalan kepada Lea Aryana.
      “Takpe. Jom!”
      Alang-alang sudah terserempak, baik aku gunakan masa ini untuk berseronok. Lagipun kat rumah tak ada benda pun nak dibuat.
      Sedang asyik kami berdua berbual, tiba-tiba langkahku terhenti apabila melihat pasangan yang aku sangat kenal. Si perempuan sedang elok memaut lengan si lelaki dan si lelaki pula hanya membiarkan sahaja. Gembira sekali raut wajah si perempuan itu. Si lelaki seperti biasa hanya menayangkan wajahnya yang serius.
      “Kenapa ni, Lea?” soal Syed Airil.
      “Lea…” panggilnya. Tapi aku lebih tertarik melihat pasangan di depan ku ini.
      Tiba-tiba, lelaki itu merasakan dirinya diperhatikan. Lantas dia mengalihkan pandangannya dan automatik aku berpaling ke belakang.
      “Airil! Jom kita jalan sekarang. Cepat!” aku mengayunkan langkah untuk pergi dari situ sebelum dia menemui aku.
      “Lea! Lea!” panggilnya. Aku hanya membiarkannya.
      “Lea, itukan Danish Aryan. Kenapa awak lari dari dia?”
      Don’t ask me! Please!
      Usai tiba di kereta ku, aku terus masuk ke dalam. Aku sempat mengucapkan terima kasih kepada Syed Airil kerana kesudiannya menemani aku tadi. Aku terus menghidupkan enjin kereta dan meluncur keluar. Tangisan ku sekali lagi mengalir. Ah! Kenapa?
……………………………………
      Danish Aryan berkali-kali menghubungi Lea Aryana. Baru hari ini dia dapat bertemu dengan Lea dan sungguh dia merindui wajah itu. Sejak dia balik seminggu yang lalu, Danish Aryan berhasrat untuk masuk meminang Lea namun apa yang diharapnya tidak seperti yang diinginkannya. Mamanya telah tahu hubungannya bersama Lea adalah lakonan semata-mata dan lebih mengecewakan hatinya adalah apabila mamanya meminta dia putus hubungan dengan Lea.
      Walaupun dia berkeras menentang keputusan mamanya, nampaknya Lea juga bertindak begitu apabila menjauhkan diri daripadanya. Danish tahu dia telah melukakan hati Lea dan juga kedua-dua keluarga.
      “Lea….saya rindukan awak. Maafkan saya, Lea.”
      Tuk! Tuk!
      “Danny, makan malam dah siap tu. Mari makan.” Ujar Puan Sri Marina di luar pintu bilik.
      Danish Aryan menekup kepalanya dengan bantal. Dia ingin mogok lapar. Pintu biliknya berkali-kali diketuk oleh mamanya. Danish buat tidak endah.
      “Danny! Janganlah macam ni. Nanti Danny sakit, siapa susah? Mama juga. Keluarlah sayang. Dah berapa hari Danny tak makan.” Pujuk Puan Sri Marina walaupun dia tahu sebab anaknya berbuat demikian.
      “Bibik! Bibik!”
      “Ya! Puan Sri.”
      “Kamu tolong carikan kunci pendua bilik Danny ni sekarang.” Arahnya tegas. Kali ini Puan Sri Marina akan berkeras menghadap anaknya ini. Tak pernah-pernah lagi Danny berkelakuan begini dengannya. Gara-gara disuruh putus hubungan dengan Lea, Danny ingin mogok lapar.
      Lima minit kemudian…
      “Ini dia, Puan Sri.” Bibik Noni menyerahkan kunci kepada Puan Sri Marina.
      Pintu bilik terus dibuka segera. Puan Sri Marina meluru masuk ke dalam bilik anak bujangnya ini.
      “Danny! Danny! Apa nak jadi ni?”
      Danny masih menekup kepalanya dengan bantal.
      “Danny…bangunlah. Mari makan, ya. Nanti Danny jatuh sakit.”
      “Tak nak!” jawab Danny. Kali ini dia benar-benar berjauh hari dengan sikap mamanya yang tidak mengambil perasaannya. Mamanya lebih memenangkan perasaan Damia.
      “Danny, jangan nak jadi budak yang tak matang! Kalau Danny tak nak makan, mama suruh Damia datang sini!”
      “Kalau mama suruh dia datang sini, Danny lari dari rumah!”
      Amboi! Nak ugut lari rumah pulak! Anak aku ni dah kenapa macam perangai budak-budak! Takkan la langsung tak boleh ngam dengan Damia tu. Kalau dulu, okay je.
      “Marina! Biarkan Danny bertenang dulu. Mari keluar.” Ujar Tan Sri Dani Aryan tiba-tiba yang sudah berada di dalam bilk Danny. Terkejut juga dia mendengar perbalahan anak  beranak itu sehingga didengarinya dari bawah.
      “Abang! Tapi Danny tak makan. Nanti kalau dia jatuh sakit?”
      “Tak payah lah bimbang. Anak kita tu dah besar. Dia pandailah jaga diri. Kamu tu jangan nak berkeras dengan dia sangat.” tegur Tan Sri Dani Aryan kepada isterinya.
      Puan Sri Marina berlalu pergi dari bilik anaknya.
      Thanks, ayah.” Ucap Danny sebaik sahaja mamanya keluar. Danny tahu hanya ayahnya saja yang faham akan dirinya.
      “Tak ada hal la, Danny. Dah berapa hari kamu mogok lapar ni? Takkan nak tunggu jatuh sakit baru nak makan?”
      “Biar Danny mogok lapar! Ini semua salah Damia!”
      “Tak payah nak salahkan orang lain. Danny pun salah juga dalam hal ni. Kalau bukan sebab Danny gunakan Lea, benda ni tak jadi macam ni. Kamu tengok mama kamu tu sekarang. Dia dah salah faham dengan Lea sebab masalah yang kamu cipta sendiri. Ayah nak kamu cepat-cepat selesaikan hal ni.”
      “Yelah…Danny tahu Danny salah. Tapi Danny dah betul-betul sukakan Lea. Danny ingat lepas Danny balik dari Canada, Danny nak masuk meminang. Tup tup..Danny pulak masuk bilik nak mogok lapar!”
      Tan Sri Dani ketawa mendengar jawapan anaknya ini. Cinta itu memang buta. Tan Sri Dani gembira anaknya itu sudah mempunyai pilihan hati sendiri namun yang membimbangkan ialah isterinya dan juga Damia.
      “Kalau kamu betul-betul sukakan Lea, ayah nak kamu pergi minta maaf dengan keluarga Lea dan juga Lea sendiri. Lepas tu, baru bereskan yang lain.”
      “Ok ayah! You are the best daddy in the world!
……………………………………….
      Danish Aryan bersiap-siap untuk balik ke kampung untuk berjumpa keluarga Lea. Dia ingin meminta maaf kepada keluarga Lea dan menyatakan keinginan hatinya juga untuk menyunting Lea sebagai isterinya.
      “Danny…nak pergi mana tu, bang?”
      “Biarlah dia nak pergi mana..” Tan Sri Dani sudah tahu tujuan anaknya itu keluar awal begini. Dia yang mencadangkannya kepada Danny sendiri.
      “Ina bimbang la bang. Dah berapa hari Danny tak makan. Ini semua pasal Lea la ni anak kita mogok lapar.”
      “Ina, abang nak ingatkan sekali lagi ya. Lea tak bersalah dalam hal ni. Anak kita yang mulakan masalah ni semua. Lea cuma terpaksa sebab nak tolong anak awak tu. Awak jangan nak percaya sangat cakap si Damia tu!” Puan Sri Marina sudah tarik muncung.
      “Tapi Lea boleh bantah kan masa tu! Lea tu mesti ada niat yang tak baik!”
      “Astagfirullah! Ina. Cuba bawa bertenang. Selama sebulan ni awak tengok macamana hubungan Danny dengan Lea. Awak tengok mereka tu macam berlakon ke? Danny tu sebelum ni jarang sangat bergurau senda dengan kita. Asyik-asyik dengan kerjanya dua puluh empat jam. Sejak dia dengan Lea, abang nampak Danny gembira. Danny tu betul-betul sukakan Lea. Damia tu, Danny dah anggap macam adik perempuan dia selama ni. Abang harap Ina fikirkan maksud abang ni demi kebahagiaan anak kita.” Dalam diam, Puan Sri Marina mengiyakan kata-kata suaminya itu. Jika difikir semula, memang kehadiran Lea telah menceriakan kehidupan mereka sekeluarga. Timbul perasaan bersalah dalam diri Puan Sri Marina kerana bertindak di luar kawalan terhadap Lea tempoh hari.
      Tan Sri Dani Aryan berlalu pergi kerana ada janjitemu dengan rakan bisnesnya. Bukan dia sengaja untuk berkata begitu pada isterinya namun niatnya cuma untuk menyedarkan isterinya itu sahaja.
……………………………………..
      “Assalamualaikum!” sapa Danish Aryan di luar rumah keluarga Lea.
      Walaupun hati rasa gemuruh tapi Danish beranikan dirinya juga untuk menyelesaikan masalahnya bersama Lea. Dia tidak kisah sekiranya dia dihalau, dia tetap akan meminta maaf.
      “Assalamualaikum!!” sekali lagi Danish Aryan memberi salam.
      “Lea! Cuba tengok siapa kat luar tu?” arah Puan Laila yang sedang sibuk memasak.
      “Ok…” jawab Lea.
      Lea keluar dari dapur menuju ke luar rumah untuk melihat gerangan yang datang ke rumahnya.
      “Assalamualaikum.”
      “Waalaikumsalam…” Lea terkejut melihat Danish yang sudah berada di depan rumahnya. Lea tidak menyangka akan bertemu Danish di sini. Rindunya pada Danish hanya disimpan dalam hati sahaja memandangkan keluarganya masih lagi kecewa dengan apa yang terjadi.
      “Siapa yang datang Lea?” Puan Laila bertanya.
      “Assalamualaikum, Aunt.” Sapa Danish Aryan
      “Waalaikumsalam, Danish. Kamu ke sini nak apa?” soal sinis Puan Laila.
      Aunt, saya datang ke sini nak berjumpa dengan keluarga Aunt semua. Saya nak minta maaf atas kesalahan yang saya buat. Saya tahu keluarga Aunt susah nak terima tapi saya benar-benar minta maaf.”
      Puan Laila tersenyum sinis. Lea sudah menceritakan segala-galanya kepadanya. Walaupun begitu, Puan Laila agak kecewa dengan sikap Danish yang melibatkan anaknya dalam masalahnya. Namun di sudut hatinya, Puan Laila tahu anaknya itu sudah menyimpan perasaan pada Danish.
      “Lea…kamu masuk sekarang dalam bilik!” arah Puan Laila tegas.
      Lea terpaksa menurut kata mummynya walaupun dalam hati dia ingin berjumpa dengan Danish. Puan Laila terus menutup pintu rumahnya. Suaminya dan anaknya, Luqman tidak berada di rumah kerana masih bekerja. Lewat petang baru mereka akan pulang.
      Danish faham layanan Puan Laila kepadanya. Dia tidak mengambil hati kerana dia tahu dia yang bersalah.
      Jam sudah menunjukkan pukul 8.00 malam. Lea berasa tidak tenang kerana kehadiran Danish Aryan yang masih setia menunggu di luar rumah. Mustahil ayah dan abangnya tidak perasan akan kewujudan kereta di depan rumah mereka. Lea mencapai telefon bimbitnya lalu menaip sesuatu kepada Danish Aryan.
      Lea Aryana : Salam. Awak balik la, Danish. Dah lewat malam ni.
      Telefon bimbit Danish Aryan yang bergetar menyedarkan lamunannya.
      Danish Aryan : Salam. Saya akan tetap tunggu di sini.
      Lea Aryana berjalan mundar-mandir di dalam biliknya. Jam kini sudah menunjukkan pukul 10.00 malam. Hatinya dipagut kerisauan kerana Danish Aryan. Langkah Lea Aryana terhenti apabila mendengar bunyi mesej dari telefon bimbitnya.
      Lea Aryana : Tak payah lah tunggu lagi. Awak baliklah. Tentu keluarga awak risau.
      Selesai sahaja menghantar mesej kepada Danish Aryan, pintu bilik Lea Aryana diketuk.
      “Abang Luq! Kenapa?” soalku.
      “Lea…mummy dan ayah panggil nak jumpa Lea kat luar.”
      Aku menutup pintu bilikku. Telefon bimbit terpaksa ku tinggalkan di dalam bilik. Aku dan Abang Luq menuju ke ruang tamu. Aku melabuhkan duduk begitu juga dengan Abang Luq.
      “Hemm…ada apa ayah dan mummy nak jumpa Lea?” soalku.
      “Lea…Lea tahukan yang Danish masih tunggu di luar. Mummy rasa serba salah pulak buat Danish macam tu. Mummy nak minta tolong dari Lea, tolong jemput Danish ke sini. Ayah dan mummy nak bercakap dengan Danish.”
      Aku menelan air liur. Alamak…nak kena jumpa Danish ke? Aku macam rasa segan pulak bila dah lama tak jumpa dia. Oh..hati! Tolong beri kerjasama ya?
      Aku bingkas bangun menuju ke bilik tidurku untuk mencapai tudung Ariani lalu menuju ke pintu utama. Aku berjalan perlahan-lahan menuju ke kereta Danish dengan hati yang berdegup laju. Aduh! Macam nak tercabut saja jantung ni keluar! Betul la kata orang, ‘bila kita mula merindui seseorang, maknanya kita akan ingat tentang dia.’ Memang itulah kesimpulannya kepada diriku.
      Danish yang bagaikan bermimpi cepat-cepat tersedar apabila melihat Lea Aryana mula menghampiri keretanya. Cepat-cepat Danish membuka keretanya untuk segera keluar menemui gadis yang telah mencuri hatinya.
      “Assalamualaikum.” Ucapku.
      “Waalaikumsalam…Lea.”
      “Ermm…mummy jemput awak masuk.” Aku terus berpaling ke belakang lalu meneruskan langkah menuju ke rumah ku semula. Danish terpinga-pinga sebentar namun segera membuntuti Lea.
      Ish! Bila masa pulak aku bertukar menjadi perempuan ayu ni? Dulu aku sibuk beraku berkau dengan DANI.
      Tiba sahaja di ruang tamu, aku segera mengambil tempat duduk di sisi mummyku. Ayah kelihatan tenang menyambut kedatangan Danish Aryan begitu juga dengan abang. Aku pula yang naik gementar ketika ini.
      “Lea pergi masuk bilik dulu. Nanti bila kami dah habis berbincang, baru mummy panggil Lea.”
      “Huh? Masuk bilik?” soalku.
      Mummy hanya menganggukkan kepalanya. Yang lain turut memerhatikan aku yang masih belum berganjak. Akhir sekali, pendanganku jatuh kepada Danish. Haiyakk…nampak tampan pulak Danish malam ni. Hish! Astagfirullah…Lea. Jaga pandangan tu. Danish memberikan isyarat supaya aku mendengar kata mummy.
      “Ok. Lea masuk dulu. Janji tau, bila dah habis bincang panggil Lea keluar.”
      “Ok.” Jawab semua pulak serentak.
      Aik! Macam-macam. Aku berlalu masuk ke dalam bilik dan menanti keputusan perbincangan itu nanti.
      Sudah setengah jam berlalu. Aku masih tidak dipanggil-panggil keluar lagi. Lamanya mereka berbincang. Aku berjalan mundar mandir di dalam bilikku.
      “Tuk! Tuk!” pintu bilikku diketuk. Itu dia!!! Dah siap agaknya.
      “Hemm..Abang Luq! Macamana? Dah siap?”
      Abang Luq hanya senyum padaku. Senyuman tu memang membuatkan aku tertanya-tanya. Dahlah senyuman tu manis sangat.
      “Dah habis pun. Actually dah lama habis.”
      What?
      “Mummy!!!” jeritku sambil berlari keluar ke ruang tamu. Mataku sempat juga mencari Danish. Tetapi sayangnya Danish tiada di situ.
      “Kenapa anak dara menjerit malam-malam macam ni? Terkejut Danish tu kalau nampak Lea macam ni.” usik mummy padaku.
      “Mummy, mana Danish?”
      “Dah balik.”
      “HAH? Balik? Bila? Kenapa tak panggil Lea pun?”
      “Amboi! Banyaknya soalan. Macamana mummy nak jawab?”
      “Kenapa mummy tak panggil Lea tadi?”
      “Saja. Takpelah Lea pergilah masuk tidur dulu. Nanti Lea akan tahu juga. Ok, sayang. Selamat malam.”
……………………………………
      3 BULAN KEMUDIAN…
      Bi! Cepat bangun!” aku segera menggoncang bahu suamiku yang masih lagi lena diulit mimpi.
      “Ermmm…”
      Aik! Jawab tu je. Aku sudah bercekak pinggang kerana geram dengan Danish. Aku menarik segera gebar yang menyarung badannya.
      “Ahh!!” Aku terjerit kecil kerana Danish tiba-tiba sahaja memeluk aku.
      “Acah je. Hemm…wanginya honey ni. Nak pergi mana ni?” usiknya dengan senyuman seksinya. Aku segera mencubit lengannya.
      Ouch!!!” Danish mengadu kesakitan. Aku tersenyum puas. Lucu pula melihat raut wajah Danish.
      “Benci la macam ni. Kalau macam tu, tak payahlah pergi.” Aku sengaja merajuk. Nak juga tengok Danish memujuk aku.
Aku masih ingat lagi hal yang berlaku tiga bulan lepas. Rupa-rupanya Danish bersungguh-sungguh menjelaskan hal yang sebenar dan perasaannya terhadap aku kepada keluargaku. Berkat kesungguhannya, Danish tidak mengambil masa yang lama untuk terus masuk meminang aku selepa menerima lampu hijau dari pihak keluargaku.
Malam tu memang aku sedikit kecil hati juga sebab satu family aku dah berkomplot tak nak beritahu aku apa yang terjadi. Tup-tup, tiga hari selepas tu aku dipinang oleh keluarga Danish. Bak kata Dina, ‘malu tapi mahu’. Memang aku gembira sangat masa tu.
“Cupp!” satu ciuman hinggap di pipiku. Aku tersentak. Danish senyum pada aku. Haiyakkk…sebab inilah aku cair bila tengok Danish senyum macam tu pada aku. Memang manis lima sudu gula la.
“Ingat siapa tu?” soal Danish.
“Ingat hubbylah!” balasku malu-malu dengan muka yang sudah merah.
“Tentang apa?”
“Masa keluarga bi datang meminang sayang la…”
Honeybi nak minta maaf dengan honey sebab pernah lukakan hati honey dulu. Cuma satu je bi nak cakap yang Danish Aryan always love Lea Aryana for the rest of my life.
I love you too, three, four, five and so on…” usikku.
Amboi! Sweetnya suami aku ni pagi-pagi macam ni. Macam nak join tidur semula pula. Tak jadi nak membebel tapi kalau aku tak membebel karang…
“Kenapa ni?” soal Danish. Sebenarnya Danish sudah dapat meneka air muka isterinya itu. Bukannya Danish tidak ingat hari ini hari apa. Lima belas minit sahaja lagi tepat jam 9.00 pagi. Belum rasa puas lagi Danish hendak menikmati bulan madunya bersama isteri tercintanya di kota romantis ini.
“Sayang…sayang, cepatlah bangun bersiap.” Ucapku namun Danish masih lagi tiada reaksi. Malah Danish sengaja berbaring semula sambil menarik selimutnya.
Honey….lets stay here for another two days? Ok, my sweetheart? Let’s get sleep, princess. Say..good morning and good night again to Paris City!” Danish menarik aku berbaring di sebelahnya. Kami berdua saling berpandangan.
You’re so naughty hubby.” Aku memicit hidung Danish.
Hubby tahu la hari ni kita sepatutnya balik Malaysia but bi tak puas lagi nak berhoneymoon dengan honey ni. Ok, my dear. Let’s spend our honeymoon here, honey?”
“For you..I will, sayang. I love you, Danish Aryan.” Bisikku padanya.
I love you my  sweety honey. You’ll be my first and last honey.”
Tamatlah kisah cinta kami berdua di bumi Paris. So, pengajaran untuk kisah cinta aku dan Danish ni kalau nak benci tu jangan duk sibuk sangat nak benci sebab kita tak tahu bila kita duk sibuk cinta pulak. 

TAMAT.   

P/S : Akhirnya siap juga part II cerpen MR HUBBY DAN MS HONEY...Cik KL nak sorry sangat sebab ambil masa yang lama untuk update cerpen ni. Kepada yang tunggu part II cerpen ni, Cik KL ucapkan Selamat Membaca dan ini adalah cerpen terakhir untuk tahun 2013 :) Opps! Sila tinggalkan komen untuk Cik KL sebab nanti nak buat cerpen yang lagi davoommm!! By the way, Cik KL nak ucapkan SELAMAT TAHUN BARU kepada semua followers blog Cik KL dan sesiapa yang sahaja yang baru terjumpa blog Cik KL ni.  Wish me luck for my final exam dan nantikan karya terbaru dari Cik KL untuk tahun 2014 :)

Nantikan karya terbaru Cik KL 2014 :)

You Might Also Like

7 comments

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images