Encik Made In LONDON 1

20:25



            HARI ni kelas aku tak banyak sangat. Jadi boleh la aku jamming gitar dulu sambil hiburkan hati aku yang kesepian. Aik! Bunyi macam orang putus cinta je? Memang aku baru putus cinta dua minggu yang lalu pun. Haiyaaa! Entah kenapa aku ni selalu jadi mangsa putus cinta? Tapi nak kata aku frust menonggeng, tak ada la juga sampai macam tu.

            Masuk kali ni, dah lima kali aku putus cinta. Tapi aku macam biasa je. Mungkin sebab tu la ex-boyfriend aku yang banyak tu tak tahan nak bercinta dengan aku! Rata-rata mereka semua cakap yang aku ni takde perasaan bila keluar dating. Aku dah macam tu, so kena terima la.

Amuri gidaryeodo nan motga
Babocheoreom ulgo inneun neoui gyeote
Sangcheoman juneun nareul wae moreugo
Gidarini tteonagaran mallya

Bogosipda. bogo sipda.
Ireon naega miwojilmankeum
Ulgo sipda. nege mureup kkurko
Modu eopdeon iri doelsu itdamyeon

Michildeut saranghaetdeon gieogi
Chueokdeuri neoreul chatgo itjiman
Deo isang sarangiran byeonmyeonge
Neoreul gadulsu eobseo
Ireomyeon andoejiman jugeulmankeum bogo sipda.

            “Amboi! Bukan main lagi kau berjiwang lagu Korea kat sini. Aku rasa tak lama lagi hujan nak turun sebab dengar suara kau yang sedih tu.” Usik Deelila.

            “Aku tahulah suara aku macam Taylor Swift!” Deelila ketawa dan aku rasa ketawa yang dikategorikan sebagai ketawa memerli.

Ketawa ni ada banyak jenis. Ada yang ketawa memang tak ingat dunia. Ada ketawa yang sebab suka hati dia la nak ketawa. Itu kadang-kadang bikin sakit hati jugakan. Ada juga yang ketawa malu-malu. Ada juga yang ketawa syok sendiri lebih kurang dia dengan dunia sendiri. Tapi bahaya juga macam orang tak betul pulak. Yang kawan aku si Deelila ni memang confirm ketawa memerli namanya.

“Perasannya mak cik seorang ni! Aku rasa kalau ex-boyfriend kau yang terakhir tu nampak, memang dia cair kut sebab barulah ada feel nak bercinta.”

“Oh…maknanya selama ni aku bercinta macam kayu la! Amboi! Banyak sedap kau kata aku! Bukan aku takde perasaan tapi dorang tu yang tak faham perasaan aku macamana.”

“Itulah kau! Selalu nak ikut perasaan kau je. Itu salah. Yang ni dah kali berapa kau putus cinta ni?”

“5 kali..” jawabku dengan wajah selamba.

“Huii…terror la kau! Lima kali putus cinta tapi muka macam tak pernah bercinta langsung! Hebatnya kau,  Adliena Najwa! Memang aku tabik spring.

Deelila melabuhkan duduk berhadapan dengan ku.

Well…you know me, Adliena Najwa. I’m a girl who will fall in love the moment when my heart starts pounding.”

“Ayat cinta kau tu babe…agaknya bila la kau nak rasa?”

“Mungkin tak lama lagi? Siapa tahu mungkin aku jumpa Prince Charming from London?”

Aku mengurut-urut daguku sambil membayangkan Prince Charming Londonku. Badan yang tegap, bila dia senyum nampak lesung pipit, tinggi dan pandai main gitar macam aku. Aku sudah tersengih-sengih membayangkannya.

Prince William dah kahwin dan dah ada anak pun! Yang tinggal Prince Harry? Agak-agakl bila la dia nak datang ke Malaysia untuk pinang kau?”

“Aku bukan nak Prince Harry tu! Pipi dia tu pink strawberry sangat mengalahkan blusher aku! Aku nak jatuh cinta dengan lelaki yang ada gaya macam Prince..”

“Aduh! Lebih lama aku layan kau ni, tak pasal-pasal aku terikut-ikut dengan angan-angan kau ni! Kalau kau nak sangat kahwin dengan Prince, pergilah nyanyi kat buaian tu..aku nak kahwin dengan anak raja!!”

Kami berdua ketawa. Deelila bingkas bangun.

“Ok la, babe. Aku ada kelas lagi ni. Kau teruskanlah dengan angan-angan kau dengan Prince London kau tu!

Deelila meninggalkan aku seorang diri di bilik muzik yang sememangnya menjadi tempat aku bekerja. Guru muzik di Sekolah Sri Cempaka. Cikgu Adliena Najwa bte Nasiruddin. Single and available.

Romeo save me I’ve been feeling so alone
I keep waiting for you but you never come
Is this in my head? I don’t know what to think
He knelt to the ground and pulled out a ring

And said, marry me Juliet
You’ll never have to be alone
I love you and that’s all I really know
I talked to your dad, go pick out a white dress
It’s a love story baby just say yes


            Aku sambung menyanyi sendiri sambil memetik gitar. Harap-harap kali ni aku akan jumpa Prince Charming yang aku tunggu. Kalau boleh dari London. Amboi! Demand pulak kau ni ya! Wait for me my London Prince!!


P/s : Bersambung....harap korang suka..hihi..lepas baca, jangan lupa tinggalkan komen.Boleh? Bila la Prince London tu nak sampai???

You Might Also Like

0 comments

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images