Encik Made In LONDON 3

22:09



JAM sudah menginjak ke pukul 12.00 tengah malam. Namun aku dan Deelila sikit pun tidak mengantuk kerana…demam Running Man sudah melanda. Kami berdua bergelak ketawa, bertepuk tampar mengalahkan jiran sebelah rumah yang mungkin sedang menonton rancangan gusti WWE. 

            “Lawak giler, Gwang Soo ni. Memang dia ni pakar pembelot.” Ujarku sambil ketawa mengilai. Deelila pun sama. Kami berdua memang peminat setia Lee Gwang Soo. Dan sejak itu kami berdua mula mengumpul patung Zirafah untuk dijadikan koleksi dalam bentuk pelbagai saiz.

            “Eh! Ad, aku lupa nak sambung story aku pasal Encik Made In London kau tu la. Sementara iklan ni, aku sambung balik cerita aku yang tergendala tadi.”

            Keningku terangkat ala-ala The Rock! Ala…ahli gusti WWE tu.

            “Ceh…aku ingat cerita tentang naik gaji ke apa. Muka kau ni excited semacam je aku tengok! So, what is it?” soalku tiba-tiba rasa teruja ingin mendengar latest story tentang Encik Made In London.

            Curious juga aku sebenarnya tentang dia. Entah kenapa pulak aku tiba-tiba terasa ingin nak mengenali jejaka made in London itu walaupun belum pernah bersemuka. 

            Deelila tersenyum penuh makna.

            “Apa kata kita stalk Facebook dia? Amacam?”

            What? Stalk Facebook dia?

            “Yelah! Ala..kau ni macam tak biasa pulak. Kitakan selalu je stalk Facebook orang lain. Relax la.”

            “Aku tahu. Tapi…kau tahu ke Facebook dia?”

            “Ini Deelila Ahmad  Dhani la! Semua tu berada di hujung jari aku saja.” Deelila tersengih-sengih. Deelila Ahmad Dhani. Nama bapak dah macam artis Indonesia pulak.

            “Chop! Chop! Running Man dah mula laa…kita sambung jap lagi.”

            “Alaaa…potong stim betul la. Aku dah setengah mati excited ni nak stalk facebook jejaka made in London tu. Macam aku pulak yang beria-ia nak kenal dia. Kalau boyfriend aku tahu, mampus aku.”

            “Itu kau punya pasal. Sekarang aku nak habiskan dulu Running Man ni. Lepas tu baru kita sambung.”

            “Ok..la.” balas Deelila lemah.

            Kami berdua menyambung semula menonton Running Man walaupun dalam hati sebenarnya terasa ingin tahu sangat. Tapi tak naklah terlalu ketara.

            Jam sudah pukul 1.25 pagi. Rancangan Running Man pun sudah tamat. Rutin setiap hari Jumaat kami berdua, memang beginilah. Sebab esok dan lusa kami bercuti, jadi bolehlah bersengkang mata lama-lama.

…………………………………………

            Deelila meletakkan lap topnya di atas meja. Ok! Sekarang kami berdua ingin memulakan misi stalk Facebook Encik Made In London merangkap kepada anak Pengetua sekolah tempat aku mengajar. 

            Ok, now…Ad, bukalah akaun Facebook kau. Lepas tu, kita enjoy!” Ujar Deelila yang sudah mengajuk suara comel Nora Danish dengan gaya mengangkat tangan ke atas.

            “Banyak la kau kita enjoy!” aku pun turut mengajuk suara Nora Danish.

            “Kenapa guna akaun Facebook aku pulak? Kau punyalah!” 

            “Hisy...apa pulak aku punya? Akukan nak kenenkan dia dengan kau. Buka je la. Bukan dia tahu pun.”

            Aku sudah menarik muncung mulutku. Kureng betul kepala kawan aku seorang ni. Ada saja muslihat dia. Aku pun menaip E-mail dan nombor kata laluanku untuk membuka akaun Facebook.

            Wow! Banyak juga notification dan message untuk aku ni. Sejak aku mula bekerja, agak jarang juga aku membuka Facebook ni. Aku membuka satu persatu notification ku. Aku sudah mula geram apabila membuka kotak mesej Facebook.

            Ceh! Ex-boyfriend aku daa..

            Deelila ketawa.

            “Agaknya…dia rindu dengan kau tak?” usik Deelila padaku.

            “Takde maknanya.” Aku terus membuka dan membaca mesej yang ditulis Ikram merangkap ex-boyfriend aku yang kelima.

Hai, Najwa. I know that we are nothing each other but I just want to give you some love tips for you. Don’t act so cold to man. Ok. Thanks for the two weeks relationship with you. I hope you’ll find someone that will stick to you until forever. – Ikram Rais

            Amboi! Siap bagi tip cinta pulak dekat aku! Apa dia ingat dia bagus sangat ke jadi boyfriend aku? huh! Macamana la aku boleh bercinta dengan dia mamat poyo ni! Perasan international sangat dia ni!

            “Wow! Tak sangka kau dapat love tips from ex-boyfriend dua minggu kau tu.” Deelila ketawa. 

            “Entah mamat ni tiba-tiba je! Macamlah dia bagus sangat masa jadi boyfriend aku dulu!”

            “Ok la tu. Dia bagi kau nasihat cinta sekurang-kurangnya dia jujur dengan kau. Tak macam ex-boyfriend kau yang lain-lain tu.”

            Hampeh!” ucap kami berdua serentak lalu ketawa. Bila difikirkan semula, betul juga kata Deelila tu. Sekurang-kurangnya dia jujur dengan aku walaupun cuma bertahan hanya dua minggu sahaja.

            Ok. Forget about him! Now let’s focus to your future boyfriend or maybe will be your soul mate forever...Engku Raykarl Fariz.”  

            Aku terus memandang Deelila yang berada di sebelahku. Engku Raykarl Fariz? Itu nama Encik made in London tu ke? Sedap juga nama dia tu. 

            “Aku tahu mesti dalam hati kau sekarang ni sedang puji melambung nama dia kan. Jangankan nama sedap didengan, orangnya juga sedap dipandang. Manis giler senyuman dia. Kalah patung McDonald’s tu.

            “Merepek la kau ni!”

            “Eleh…mahu tapi malu. Ok…biar aku taip nama dia.” Ujar Deelila yang sudah menaip nama dia. Rasa berdebar-debar pula hati ini untuk melihat gerangan yang bernama Engku Raykarl Fariz.

            Pop! Keluar semua nama Engku Raykarl Fariz. Tapi yang mana satu?

            “Ini dia…aku dah stalk awal-awal tadi muka dia masa kat bilik Datin Hajah Vanida.”

            Deelila terus menekan butang scroll ke bawah untuk mencari pemilik nama Engku Raykarl Fariz.

            “Hah! Ini dia orangnya.” Deelila segera menekan nama Engku Raykarl Fariz. Rasa berdebar-debar sekali lagi datang tetapi kali ini lagi laju debarannya.

            Tadaa! Hansemkan..rambut blonde gitu. Sweet smile.”

            Mataku tidak berkelip memandang gambar profil Facebook milik Engku Raykarl Fariz Engku Raydan Fletcher. Inikah dia jejaka made in London tu? Memang betul kata Deelila. Lebih hansem dari Prince Harry yang berpipi pink itu. Oh my! Sure memang aku tak boleh tidur malam ni. Hati aku dah bersalji-salji semacam. Rasa macam nak terbang ke bulan je.

Fly me to the moon
Let me sing among those stars
Let me see what spring is like
On Jupiter and Mars
In other words, hold my hand
In other words, baby kiss me
Fill my heart with song
Let me sing for ever more
You are all I long for
All I worship and adore
In other words, please be true
In other words, I love you 


P/s : Bersambung.....tiba-tiba je datang idea nak buat cerita ni. Harapnya semua terhibur dan nantikan kedatangan Engku Raykarl Fariz, Encik Made In London Adliena Najwa..hihih...drop ur comment.. :)

You Might Also Like

0 comments

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images