Encik Made In LONDON 8

23:30




      “ASSALAMUALAIKUM DAN SELAMAT PAGI, Cikgu!”
      “Waalaikumsalam. Duduk semua.” Arahku pada semua pelajar tingkatan Lima Zamrud.
      Seperti biasa, aku memulakan rutin harianku sebagai guru muzik di sebuah sekolah swasta di ibu kota. Masuk hari ini, sudah hampir sebulan aku bekerja di sini. Alhamdulillah, perjalanan kerjayaku berjalan dengan lancar. Tapi…cinta?
      “Wah! Cikgu nampak berseri-seri la hari ni. Something special happen ke?” soal Helina, pelajar yang paling peramah sekali dalam kelas Lima Zamrud.
      Mukaku sudah mula berona merah kerana dipuji begitu. Ketara sangat ke muka aku ni berseri-seri pagi-pagi ni? Mana taknya, sebelum aku masuk ke kelas ni pun ramai juga cikgu-cikgu yang lain bertanyakan soalan yang sama. Haiyakk…mungkin inilah disebabkan penangan ucapan ‘Good Night’ daripada Encik Made In London semalam.
      Memang aku tidur dengan nyenyak sekali sambil ditemani dengan mimpi-mimpi indah. Bestnya. Nasib baik Subuh tadi tadk terbabas.
      Teacher is blushing?” soal lagi seorang pelajar India padaku.
      Hangatnya pipi aku ni. Malu.
      “Mana ada…biasa-biasa je la.”
      “Ehmm…memandangkan Cikgu nampak happy hari ni, apa kata kalau Cikgu nyanyikan kitaorang satu lagu.” Cadang Helina.
      Semua pelajar Lima Zamrud sudah bersorak riang untuk memberikan sokongan kepadaku. Alamak…malunya. Macam artis pulak. Hemm…betul jugak kata mereka. Memandangkan hari ni mood aku happy, tak salah kalau aku menyanyi satu lagu.
      “Ok. Cikgu setuju.”
      Semua pelajar bertepuk tangan. Aku mengambil gitarku lalu duduk di tengah-tengah kelas.
Aku lihat dia disana
Aku ingin mendekatinya
Aku cuba menghampirinya
Lalu aku menyapa dia

Dia pun membuka bicara
Dan aku mulai mengenalnya
Kita mulai bermain mata
Mula timbul rasa bahagia

Bila dia, mendekati diriku
Hatiku rasa sesuatu
Bila dia, senyum pada diriku
Hatiku rasa tak menentu

Kekadang hati ku bertanya
Adakah dia dah berpunya
Kerana diriku berasa
Aku jatuh hati padanya

Aku ingin memilikinya
Aku ingin menjaga dia
Aku ingin mencinta dia
Aku ingin hidup dengannya

Bila dia, mendekati diriku
Hatiku rasa sesuatu
Bila dia, senyum pada diriku
Hatiku rasa tak menentu

Mungkinkah aku, kan berjumpa dengannya
Untuk meluahkan rasa
Mungkinkah aku, kan berdiam diri saja
Menunggu cinta darinya

Ku terima satu nota darimu
Yang tertulis ‘Aku suka kamu’

Bila dia, mendekati diriku
Hatiku rasa sesuatu
Bila dia, senyum pada diriku
Hatiku rasa tak menentu

Akhirnya kini ku kan mampu ceria
Diriku sangat gembira
Akhirnya kini, aku mulai bahagia
Menerima cinta darinya

Aku suka dia

            Kelas Lima Zamrud meriah dengan bunyi tepukan dan sorakan yang tidak putus-putus kepada aku. Terasa kembang kempis pulak hidung aku ni. Alaa…sekali-sekala kan meluahkan perasaan melalui lagu. Aik! Macam ada makna je aku nyanyi lagu tu tadi? Of course la! Lagu tu memang aku tujukan khas untuk Encik Made In London. I really wish he can listen that song.
Tiba-tiba, suasana yang tadinya meriah kini bertambah meriah lagi kerana kehadiran seseorang yang betul-betul aku harapkan. Oh my! Rasa nak pengsan!!! Tuhan macam dengar saja suara hati aku tadi. Betul ke ni? Aku tak bermimpi di siang hari?
“Pewitttt!!!”
Raykarl melangkah masuk ke dalam kelas Lima Zamrud sambil disorak bak artis popular. Raykarl sebenarnya rasa terpukau semasa mendengar suara Adliena. Entah kenapa Raykarl rasa tertarik untuk mendengar nyanyiannya sehingga tamat.
Alamak! Encik Made In London ni datang sini pulak dah! Amboi….lajunya jantung aku berdegup sekarang ni. Rasanya degupan jantung aku ni mungkin sama level dengan degupan jantung Usain Bolt. Dahlah hari ini Encik London ni nampak sangat sangat sangat segak dengan kaca matanya. Adliena! Jaga mata tu sikit! Anak teruna orang tu!
“Ehmm…maaf menganggu kelas awak.” Ucap Raykarl segan.
“Oh…tak menganggu pun. Kalau datang selalu pun, saya lagi suka!” Gila aku nak cakap ayat macam tu kat dia! Malu la wehhh…cover sikit Adliena. Aku cuba menarik nafas dalam-dalam terlebih dahulu.
“Taklah. Sebenarnya ada apa ye?” Amboi…ayat perempuan Melayu terakhir gitu. Control ayu sikit depan orang hansem ni. Nanti jatuh saham pulak! Melepaslah nak pikat hati Encik Made In London ni. bukan senang nak jumpa lelaki yang betul-betul dah mengetuk pintu hati aku. Ini kalau dia ajak aku kahwin, confirm aku bawa dia jumpa mak bapak aku.
“Sebenarnya saya datang nak jumpa mama saya. Tapi saya sesat pulak sebab ini kali pertama saya ke sini.” balas Raykarl. Memang dia sebenarnya tidak tahu kerana dirinya sudah lama menetap di London.
            Oh…nak jumpa mama dia rupanya. Ingatkan nak ajak aku couple! Hahaha…mengarut betul kepala otak aku ni. Jangan nak perasan sangat Adliena Najwa. Dahlah perkenalan pertama aku dan dia sungguh memalukan. Boleh pulak aku pengsan depan dia. Rasa macam nak lari je ke London.
“Hafiz! Mari sini!” panggil ku pada pelajarku.
“Ya cikgu!”
“Kamu tolong bawa Encik Raykarl ke bilik pengetua sekarang.” Arahku pada Hafiz.
“Kalau macam tu, saya minta diri dulu. Maaf menganggu and by the way, you have a nice voice. Assalamualaikum.” Raykarl sempat menghadiahkan senyuman manis kepada Adliena.
Raykarl berlalu pergi bersama Hafiz. Rasanya kali ini memang aku nak pengsan sekali lagi. Kena puji tu….mestilah kembang taman hati. Haiyakkk….sweetnya Encik Made In London ni.
………………………………………………
            Aku dan Deelila memilih restoran KFC untuk hidangan makanan tengah hari kami berdua. Alaa…jimat sikit kalau pilih lunch treats. Promo sekejap…
            “Ehm…ehm...betul ke Encik London kau datang kelas kau tadi?” soal Deelila teruja.
            “Hisy…kau ni gelojoh la. Cakap tu biar macam perempuan Melayu terakhir sikit! Nanti tersembur nasi tu kat muka aku yang comel ni.”
            Aku senyum dengan gembira. Yelah…hati sudah berbunga-bunga gara-gara dipuji oleh Encik London tadi. Dahlah pelajar-pelajar aku tak henti-henti mengusik aku. Tapi sebenarnya aku suka juga bila diusik begitu lebih-lebih lagi dengan Encik Made In London.
            “Dari mana dapat cerita tu? Masuk berita popular ke?”
            “Ewah-ewah…minah ni. Banyak loyar buruk pulak dia. Sukalah tu sebab Encik Made In London tu datang kat kelas kau tadi. Apa kes?”
            “Dia….ajak aku kahwin!” dugaku pada Deelila sambil menahan ketawa.
            What? Serius??” suara Deelila begitu kuat sehingga semua pelanggan memandang ke arah meja kami berdua.
            “Agak-agak la sikit! Emo lebih betul la kau ni! Aku gurau je tadi. Takdelah…dia sebenarnya cuma tanya bilik Datin Hajah Vanida. Itu je la.”
            “Cehhh…kurang asam! Kau ni sengaja nak buat aku lemah jantung. Yalah…takkanlah dia nak ajak kau kahwin pulakan tiba-tiba? Takde angin takde ribut, kenal pun masa majlis kenduri tu je. Memang gempaklah kalau tiba-tiba dia ajak kau kahwin.”
            “Kau ni tak support aku pun! Mana tahu dia jodoh aku selama ni. Mungkin Allah nak aku terus kahwin daripada bercinta tapi putus jugak. Weh…kau nak tahu something tak? Encik Made In London puji suara aku sedap. Wah….bahagianya hati aku. Rasa macam nak terbang je.”
            “Wow! Betul dia puji kau? Kau tak main-main kan?”
            “Taklah. Ini betul. Memang dia puji suara aku tadi. Aku bukan main kembang lagi masa tu tapi taklah tunjuk depan dia. Dee…kan best kalau dia pun ada perasaan yang sama macam aku?”
           
            “Kau berdoa aje la Encik Made In London kau tu suka kat kau juga. Dah…makan cepat.”
            Kami berdua asyik menikmati ayam KFC yang sungguh menyelerakan. Memang terasa betul hot and spicy. Sedang elok aku menikmati hidangan lunch treats, tiba-tiba mataku terpaku pada satu susuk tubuh badan yang sangat aku kenal. Tapi ternyata dia tidak bersendirian kerana disisinya sedang ditemani seorang perempuan yang sangat cantik bak model. Kedua-duanya kelihatan mesra sekali sambil si perempuan memeluk lengan si lelaki.
            Siapa perempuan tu? Kekasih Encik Made In London ke?
 P/S : Bersambung.....selamat membaca semua. Baru dapat idea malam ni....hihihi...nantikan bab seterusnya :)
           



You Might Also Like

0 comments

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images